Doğu Anadolu bölgesindeki bir ilde Yılın Öğretmeni seçilen deneyimli bir eğitimci, proje temelli eğitim yöntemiyle öğrencilerini 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler olarak yetiştiriyor. 22 yıllık öğretmenlik kariyerinin 6 yılını, ilçe merkezindeki bir ilkokulda sınıf öğretmenliği yaparak geçiren 40'lı yaşlarındaki iki çocuk annesi öğretmen, klasik eğitim yöntemlerinin yanı sıra, müfredata uygun proje temelli eğitim uygulamaları ve Web 2.0 araçlarını etkili bir şekilde kullanıyor. Sınıf ortamını öğrenciler için interaktif ve keyifli hale getirmek için çeşitli yöntemler uygulayan öğretmen, motor becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinlikler düzenliyor, onluk ve birlik kavramlarını üç boyutlu tasarımlarla, geometrik şekilleri ise geri dönüşüm malzemelerinden oluşturduğu tasarımlarla öğretiyor. Ayrıca, teknolojinin doğru ve güvenli kullanımını vurgulayarak akıllı tahta uygulamalarıyla dersleri daha ilgi çekici hale getiriyor. Öğretmen, öğrencilerinin sosyal sorumluluk bilincini geliştirmek için sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapıyor ve çeşitli sosyal projeler yürütüyor.

Proje Temel Eğitim Yöntemi

Öğretmen, Türkiye Yüzyılı vizyonuna uygun olarak yetkin ve erdemli bireyler yetiştirmeyi hedefliyor. Proje temelli eğitim yaklaşımında, öğrencilerin karşılaştıkları problemleri kendilerinin keşfetmesi, çözüm yollarını bulması ve sonuca ulaşması esas alınıyor. Bu yöntem, öğrencilerin problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirirken, aynı zamanda 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlıyor. Öğretmen, web 2.0 araçlarını derslerinde sıklıkla kullanarak öğrencilerin derse olan ilgilerini artırıyor ve öğrenmenin daha eğlenceli ve kalıcı olmasını sağlıyor. Öğrencilerin farklı kültürlerle tanışmalarını sağlamak amacıyla, uluslararası bir okul ile çevrimiçi bağlantı kurarak öğrencilerin yabancı akranlarıyla iletişim kurmalarını sağlıyor. Bu iletişim, öğrencilerin dünya görüşünü genişletmelerine ve farklı kültürlere karşı anlayışlı bireyler olarak gelişmelerine yardımcı oluyor.

Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Ödüller

Öğretmen, eTwinning projeleriyle aktif olarak çalışıyor ve 30'dan fazla projeye imza atmış bulunuyor. Geri dönüşüm malzemelerini kullanarak hayvanlar için yuva yapma, köy okullarına kitap bağışı gibi çeşitli sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor. Öğrencilerinin anne ve babalarına yazdıkları şiirleri bir kitapta topluyor ve yeni öğretmenler için harf öğretme yöntemlerini anlatan bir kitap yazıyor. Bu çalışmaları nedeniyle Erzurum ilini temsil ederek Yılın Öğretmeni ödülüne layık görüldü ve Öğretmenler Günü kutlamaları kapsamında önemli bir organizasyona davet edildi. Ödülü, yıllarca sürdürdüğü eTwinning projeleri, sosyal sorumluluk çalışmaları ve mesleki gelişim faaliyetlerinin bir sonucu olarak almış olmanın gururunu yaşıyor. Bu başarı, deneyimli öğretmen ve öğrencileri için büyük bir motivasyon kaynağı oluşturmaktadır.

Öğrenci Görüşleri ve Gelecek Hedefleri

Öğrencileri, öğretmenlerinin derslerini eğlenceli ve keyifli bulduklarını, öğretmenlerinin yaratıcı yöntemleriyle öğrenme sürecinin daha anlamlı hale geldiğini belirtiyorlar. Öğrencilerin büyük bir bölümü, gelecekte öğretmen olmak istediklerini dile getiriyorlar. Bu durum, öğretmenliğin toplumdaki önemini ve genç nesiller üzerindeki etkisini gözler önüne seriyor. Öğretmen, gelecekte de öğrencilerine en iyi eğitimi vermeye ve sosyal sorumluluk projelerine devam etmeye kararlı olduğunu belirtiyor. İtalya'daki bir okul ile yapılan iş birliği ve Napoli şehrindeki öğrencilerle kurduğu bağ, öğrencilerin uluslararası deneyim kazanmalarına ve küresel bir bakış açısı geliştirmelerine katkı sağlamaktadır. Öğretmen, kendisini destekleyen İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri, okul idaresi, öğretmen arkadaşları, öğrenci ve velilerine teşekkürlerini sunmaktadır. Gelecekte de yenilikçi ve etkili eğitim yöntemleri kullanmaya devam ederek öğrencilerinin potansiyellerini ortaya çıkaracağını vurgulamaktadır.